John Deere 40

John Deere 40 oli uuden numeroidun sarjan pienin malli, ja aikaisemman M:n seuraaja. 1,6-litraisessa bensamoottorissa oli aikaisempaa korkeampi puristussuhde ja suurempi nimelliskierrosluku, joten teho oli noussut. 4-vaihteinen vaihteisto oli ennallaan. Teleskooppinen ohjauspylväs oli poistettu, mutta istuin liukui nyt kiskoilla ja sen selkänoja oli säädettävä. Vuonna 1952 Harry Fergusonin patentit mitätöitiin oikeudessa ja muut valmistajat pääsivät hyödyntämään niitä.
Malli 40 oli ensimmäinen John Deere, jossa käytettiin painonsiirtojärjestelmällä varustettua kolmipistenostolaitetta. 40-mallistossa oli paljon versioita. Etuakseli löytyi leveänä tai säädettävänä tai kapeana riviviljelyversiona, lisäksi oli yhden etupyörän versio. Tarjolla oli myös korkean maavaran versio, vihannesviljelymalli ja telaketjuversio. Uusi konsepti oli Utility, jonka Ford oli ottanut tuotantoon jo aikaisemmin. Se korvasi aikaisemman teollisuusmallin ja oli perusversioita matalampi. Käyttötarkoituksena oli mm. maantie- ja etukuormainkäyttö.
Hihnapyörä oli nyt lisävaruste. Hydraulinen nostolaite, ulkopuolinen hydrauliikka ja sähkökäynnistys sen sijaan olivat vakiovarusteita. 97 % 40-malleista myytiin bensamoottorilla, ”all-fuel”-version hankki enää 3 %.
| Malli | John Deere 40 |
|---|---|
| Merkkinimi | John Deere |
| Maahantuotu Suomeen | Ei |
| Vuodet | 1953-55 |
| Sylinteriluku/Turbo/välijäähd. | 2 |
| Iskutilavuus cm3 | 1647 |
| Syl. halk. x iskun pituus mm | 101,6×101,6 |
| Nimellisteho hv/kierr. hihnapyörä | 24/1850 |
| Vaihteita | 4+1 |
| Nopeudet nimellisk. | 2,6-19,3 |
| Nostolaitehydrauliikka | mek. |
| Voiman ulosotto | 560 |
| Jarrut | levyj. |
| Ohjaus | mek. |
| Eturenkaat takaveto | 5.00-15 |
| Takarenkaat takaveto | 9-24 |
| Paino kg takaveto | (1247) |
| Korkeus cm | (142) |
| Pituus cm (takaveto/neliveto) | 291 |
| Akseliväli cm (takaveto/neliveto) | 178 |
| Polttoainesäiliö l | 42 |
- Valmistajan muita koneita
- Uusimmat artikkelit






