Minneapolis-Moline G-705 – G-708




Isot Minneapolis-Molinet säilyivät varsin vanhakantaisina vuoden 1962 uudistuksessa. Moottori oli joko diesel tai LPG ja se oli kasvanut 8,3-litraiseksi ja tehoa oli runsaat 110 hevosvoimaa. Vaihteita oli 5+1 eikä pikavaihteita ollut saatavissa. Kytkin toimi edelleen käsivivulla. Voiman ulosoton ja hydrauliikan sai lisävarusteena, nostolaitetta ei. Ohjaustehostin oli nyt vakiovaruste. Myös alkeellinen hytti oli saatavana, kulku sinne oli takakautta. G-706 oli nelivetomalli, jossa oli Coleman-etuakseli.
G-705:ttä myytiin myös nimellä Massey Ferguson 97.
Viimeiseksi vuodeksi mallimerkinnöiksi muutettiin G-707 ja G-708. Teknisissä tiedoissa ei ole eroa aikaisempaan lukuun ottamatta lyhytakselivälistä vaihtoehtoa takavetomallista, mutta muotoilu vastasi tulevaa G-1000 -mallia. Esimerkiksi takalokasuojat olivat suorat ja niissä oli tupla-ajovalot. Maski oli helposti irrotettava.
| Malli | Minneapolis-Moline G-705 | Minneapolis-Moline G-706 |
|---|---|---|
| Merkkinimi | Minneapolis-Moline | Minneapolis-Moline |
| Maahantuotu Suomeen | Ei | Ei |
| Vuodet | 1962-65 | 1962-65 |
| Moottorin tyyppi | D504-6 | D504-6 |
| Sylinteriluku/Turbo/välijäähd. | 6 | 6 |
| Iskutilavuus cm3 | 8259 | 8259 |
| Syl. halk. x iskun pituus mm | 117,5×127 | 117,5×127 |
| Nimellisteho hv/kierr. SAE | 112/1600 | 112/1600 |
| Vääntö Nm/kierr. SAE | ?/1100 | ?/1100 |
| Vaihteita | 5+1 | 5+1 |
| Nopeudet nimellisk. | 5,3-29,5 | 5,3-29,5 |
| Voiman ulosotto | (585) | (585) |
| Jarrut | levyj. | levyj. |
| Ohjaus | tehost. | tehost. |
| Kääntöymp. halk. m takaveto | 9.96 | - |
| Eturenkaat takaveto | 7.50-18 | - |
| Takarenkaat takaveto | 18.4-34 | - |
| Paino kg takaveto | (3515) | - |
| Korkeus cm | (201) | (201) |
| Pituus cm (takaveto/neliveto) | 382 | 382 |
| Akseliväli cm (takaveto/neliveto) | 244 | 215 |
| Polttoainesäiliö l | 144 | 144 |
| Eturenkaat neliveto | - | 9.5-24 |
| Takarenkaat neliveto | - | 18.4-34 |
| Paino kg neliveto | - | (3969) |
- Valmistajan muita koneita
- Uusimmat artikkelit






