Case 300-600






Vuonna 1955 Case esitteli kokonaisen sarjan uusia traktorimalleja. Kolminumeroisessa mallimerkinnässä ensimmäinen numero kertoi sopivan auran siipien määrän, keskimmäinen polttoaineen (0=diesel, 1=bensiini) ja viimeinen rakenteen: 0 oli yleiskäyttöinen malli, 1 oli riviviljelymalli ja 2 suuren maavaran versio. 3-pyöräisessä riviviljelymallissa etupyörät olivat nyt keulan alla eikä edessä.
300-malleissa oli Continentalin valmistama 2,6-litrainen diesel. Vaihteita oli perushintaan 4+1. Lisähintaan sai kertojan tai Triple-Range -version, jossa alueita oli kolme. Jarruissa oli kaksi levyä. Lisävarusteena oli ajokytkimestä riippumaton voimanotto. Suunnilleen saman tuloksen sai myös vakiovarustukseen kuuluneella hydraulisella käsikytkimellä, jonka avulla voitiin lähteä liikkeelle ja vaihtaa vaihdetta ilman jalkakytkimen käyttöä. Ratin takana oli varsin runsas mittarivarustus. Käynnistys tapahtui virta-avaimesta.
400-malleissa oli Casen oma moottori. Vaihteita oli kahdeksan. Voimansiirto hoitui hammaspyörillä eikä 400:ssa enää ollut käsikytkintä. Sähköjärjestelmä oli 12-volttinen. Istuin oli kumijousitettu. Käsikytkin oli enää lisävaruste. Myös ohjaustehostin ja ajokytkimestä riippumaton voimanotto olivat saatavissa.
Ensimmäisenä uuteen sarjan esitelty 500 oli mallin LA seuraaja. 500 oli varustettu 6-sylinterisellä dieselillä. Vakiovarusteena oli ohjaustehostin ja kumijousitettu istuin. USA:ssa varsin uusi asia oli dieselmoottorin käynnistäminen sähköstartilla apumoottorin sijasta. Lisävarusteena sai erillisellä kytkimellä kytkettävän voiman ulosoton. 500 menestyi hyvin, mutta 4+1 -vaihteisto ei vastannut odotuksia. Vuodelle 1957 tuli päivitetty versio 600, jossa teho oli nostettu 70 hevosvoimaan ja vaihteita oli 6+1.
Vuodelle 1957 uusittiin väritys: konepeitto oli kellertävä ja runko entistä punaista sävyä.
| Malli | Case 300 diesel | Case 300 (310) bens. | Case 350 bens. | Case 400 diesel | Case 400 (410) bens. | Case 500 diesel | Case 600 diesel |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Merkkinimi | Case | Case | Case | Case | Case | Case | Case |
| Maahantuotu Suomeen | Ei | Ei | Ei | Ei | Ei | Ei | Ei |
| Vuodet | 1956-58 | 1956-58 | 1957-58 | 1955-57 | 1955-57 | 1953-56 | 1957-57 |
| Moottorin tyyppi | GD157 | - | - | - | - | - | - |
| Sylinteriluku/Turbo/välijäähd. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 6 | 6 |
| Iskutilavuus cm3 | 2566 | 2419 | 2687 | 4119 | 4119 | 6179 | 6179 |
| Syl. halk. x iskun pituus mm | 85,7×111,1 | 85,7×104,8 | 85,7×104,8 | 101,6×127 | 101,6×127 | 101,6×127 | 101,6×127 |
| Nimellisteho hv/kierr. VOA | 27/1750 | 29/1750 | 42/1750 | 50/1500 | 50/1500 | 65/1350 | 70/1500 |
| Vaihteita | 4+1/12+3 | 4+1/12+3 | 4+1/12+3 | 8+2 | 8+2 | 4+1 | 6+1 |
| Nopeudet nimellisk. | 4,3-20,6/ 2,6-34,1 | 4,3-20,6/ 2,6-34,1 | - | 2,1-20,9 | 2,1-20,9 | 4,3-16,3 | 4,3-22,4 |
| Voiman ulosotto | 540 | 540 | 540 | 540 | 540 | 540 | 540 |
| Jarrut | öljyk. levy | öljyk. levy | öljyk. levy | öljyk. levy | öljyk. levy | öljyk. levy | öljyk. levy |
| Ohjaus | mek. | mek. | mek. | mek. | mek. | tehost. | tehost. |
| Eturenkaat takaveto | 6.00-16 | 6.00-16 | 6.00-16 | 6.00-16 | 6.00-16 | 7.50-18 | 7.50-18 |
| Takarenkaat takaveto | 11-24 | 11-24 | 11-28 | 13-30 | 13-30 | 15-30 | 15-30 |
| Paino kg takaveto | (1542) | (1542) | (1587) | (2540) | (2540) | (3419) | (3402) |
| Korkeus cm | (142) | (142) | - | (157) | (157) | (156) | (156) |
| Pituus cm (takaveto/neliveto) | 318 | 318 | - | 338 | 338 | 290 | 290 |
| Akseliväli cm (takaveto/neliveto) | 192 | 192 | - | 208 | 208 | 224 | 224 |
| Polttoainesäiliö l | 49 | 49 | - | 79 | 79 | 114 | 114 |
| Hydrauliikan tuotto l/min | - | - | - | 45 | 45 | - | - |
| Hydrauliikan paine bar | - | - | - | 41 | 41 | - | - |
| Vääntö Nm/kierr. DIN | - | - | - | - | - | - | 559/1000 |
- Valmistajan muita koneita
- Uusimmat artikkelit






