Deutz-Fahr Agrotron 6.00-6.45










Kesällä 1995 esiteltiin täydellisesti uusiutunut Deutz-Fahr Agrotron-mallisto, jonka muotoilu oli pyöreydellään aikaansa edellä. Traktori oli rakennettu ostokomponenteista, joten Deutz-Fahrin osuus traktorista jäi lähinnä ohjaamoon ja kokoonpanoon.
Agrotroneissa oli KHD:n uudet nestejäähdytteiset moottorit. Kolmessa pienimmässä kuutosessa tilavuutta oli vain 4,8 litraa ja suuremmissa 7,1 litraa. Vääntömomentin nousu oli 28-33 % ja vakiotehoa löytyi 1900-2300 kierroksella. Moottorin öljynvaihtoväli oli 500 tuntia. Moottorissa oli Samen tyyliin oma ruiskutuspumppu jokaiselle sylinterille.
Kuutosissa oli Suomessa vakiona 4-portainen hydraulinen pikavaihde. Sen yhteydessä suunnanvaihto esivalittiin katkaisijalla ohjauspyörän vierestä ja aktivoitiin kytkinpolkimella. Tehtaan perusversio Syncrosplit perustui kuutosissa 4-portaiseen mekaaniseen aluevaihteeseen. Vaihteisto oli merkiltään ZF 7200. Erilaisia vaihdevaihtoehtoja oli Suomeen tuodun 24+8:n ohella 18+6, 30+10, 20+20, 24+24, 36+36 ja 40+40. Voimansiirron hyötysuhde oli testien mukaan markkinoiden parhaimmistoa.
Myös vetävä etuakseli oli ZF:n tuotantoa. Suomeen tuoduissa 6-sylinterisissä Agrotroneissa oli vakiona nelivedon ja tasauspyörästön lukkojen kytkentäautomatiikat ohjauskulman, nopeuden ja ohjausjarrun käytön perusteella. Hydrauliikan tuotto oli kuutosissa 83 litraa ja nostovoima oli vähimmilläänkin 6220 kg ja Suomeen tuoduissa malleissa peräti 9240 kg. Nostolaitteessa oli ainoastaan ulkopuoliset nostosylinterit. Hydrauliikan perusmallista (L) puuttui vetovastustunnustelu, Suomeen tuotiin H-malleja ja tutkaan perustuvalla luistonvalvonnalla ja heilahduksen vaimennuksella varustettuja HD-malleja. Ulkopuolisen hydrauliikan venttiileissä oli kellunta-asento ja virtauksen säätö.
Ohjaamo värikkäine nuppeineen oli aivan eri maailmasta kuin edeltäjissä. Perisaksalainen konservatiivisuus oli vaihtunut teollisten muotoilijoiden ideoihin. Näkyvyys ohjaamosta oli erinomainen. Pakoputki ja ilmanotto olivat ohjaamon kulmapylväissä. Ohjaamomeluksi ilmoitettiin 74,5 dB, mutta testeissä mitattiin 76-79 desibelin lukemia.
| Malli | Deutz-Fahr Agrotron 6.00 | Deutz-Fahr Agrotron 6.05 | Deutz-Fahr Agrotron 6.15 | Deutz-Fahr Agrotron 6.20 | Deutz-Fahr Agrotron 6.30 | Deutz-Fahr Agrotron 6.45 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Merkkinimi | Deutz-Fahr | Deutz-Fahr | Deutz-Fahr | Deutz-Fahr | Deutz-Fahr | Deutz-Fahr |
| Maahantuotu Suomeen | Ei | Kyllä | Ei | Kyllä | Kyllä | Kyllä |
| Vuodet | 1995-97 | 1995-97 | 1995-97 | 1995-97 | 1995-97 | 1995-97 |
| Moottorin tyyppi | BF6L1012E | BF6L1012E | BF6L1012E | BF6L1013E | BF6L1013E | BF6L1013E |
| Sylinteriluku/Turbo/välijäähd. | 6T | 6T | 6T | 6T | 6T | 6T |
| Iskutilavuus cm3 | 4788 | 4788 | 4788 | 7146 | 7146 | 7146 |
| Syl. halk. x iskun pituus mm | 94×115 | 94×115 | 94×115 | 108×130 | 108×130 | 108×130 |
| Nimellisteho hv/kierr. DIN | 95/2300 | 105/2300 | 115/2300 | 115/2300 | 132/2300 | 145/2300 |
| Vääntö Nm/kierr. DIN | 380/1380 | 415/1380 | 445/1380 | 461/1380 | 520/1380 | 579/1380 |
| Vaihteita | 24+8 | 24+8 | 24+8 | 24+8 | 24+8 | 24+8 |
| Synkronoituja | 24+8 | 24+8 | 24+8 | 24+8 | 24+8 | 24+8 |
| Pikavaihde | 4-port. | 4-port. | 4-port. | 4-port. | 4-port. | 4-port. |
| Suunnanvaihtaja | hydr. | hydr. | hydr. | hydr. | hydr. | hydr. |
| Nopeudet nimellisk. | 2,8-39,3 | 2,8-39,3 | 2,8-39,3 | 2,8-39,3 | 2,9-41,0 | 2,9-41,0 |
| Hydrauliikan tuotto l/min | 83 | 83 | 83 | 83 | 83 | 83 |
| Hydrauliikan paine bar | 200 | 200 | 200 | 200 | 200 | 200 |
| Nostolaitehydrauliikka | sähk. | sähk. | sähk. | sähk. | sähk. | sähk. |
| Nostovoima kg | 6220 | 9240 | 9240 | 9240 | 9240 | 9240 |
| Voiman ulosotto | 540/1000 | 540/1000 | 540/1000 | 540/1000 | 540/1000 | 540/1000 |
| Jarrut | öljyk levyj. | öljyk levyj. | öljyk levyj. | öljyk levyj. | öljyk levyj. | öljyk levyj. |
| Ohjaus | hydrost. | hydrost. | hydrost. | hydrost. | hydrost. | hydrost. |
| Kääntöymp. halk. m neliveto | 9.9 | 9.9 | 9.9 | 9.9 | 9.9 | 9.9 |
| Eturenkaat neliveto | 16.9R24 | 16.9R24 | 16.9R24 | 16.9R24 | 16.9R28 | 16.9R28 |
| Takarenkaat neliveto | 18.4R38 | 18.4R38 | 18.4R38 | 18.4R38 | 20.8R38 | 20.8R38 |
| Paino kg neliveto | 5010 | 5010 | 5110 | 5360 | 5360 | 5390 |
| Korkeus cm | 286 | 286 | 286 | 286 | 296 | 296 |
| Pituus cm (takaveto/neliveto) | 452 | 452 | 452 | 468 | 468 | 468 |
| Akseliväli cm (takaveto/neliveto) | 265 | 265 | 265 | 277 | 277 | 277 |
| Polttoainesäiliö l | 260 | 260 | 260 | 260 | 260 | 260 |
| Melutaso dB | 74.5 | 74.5 | 74.5 | 74.5 | 74.5 | 74.5 |
| Umpinainen ohjaamo | x | x | x | x | x | x |
| Etuakselin lukko | levyl. | levyl. | levyl. | levyl. | levyl. | levyl. |
| Tasausp. lukkoautomatiikka | ositt. | ositt. | ositt. | ositt. | ositt. | ositt. |
| Ryömintävaihteisto | lisäv. | lisäv. | lisäv. | lisäv. | lisäv. | lisäv. |
- Valmistajan muita koneita
- Uusimmat artikkelit






