Siirry pääsisältöönSiirry hakuun
EtusivuTraktoritDeutz / Deutz-FahrDeutz / Deutz-Fahr INtrac 2002 – 2005
Siirry sivupalkkiinSiirry alaosaan

Deutz / Deutz-Fahr INtrac 2002 – 2005

75DeutzIntrac2003
75DeutzIntrac2003ohjaamo
78DeutzIntrac2004
75DeutzIntrac2003
75DeutzIntrac2003ohjaamo
78DeutzIntrac2004
Valmistaja
Mallit
Deutz INtrac 2002, Deutz INtrac 2003, Deutz INtrac 2003, Deutz INtrac 2004, Deutz INtrac 2004, Deutz INtrac 2005, Deutz INtrac 2006
Vuodet
1972-88
Esittely

Saksalaisvalmistajat esittelivät kilvan ”tulevaisuuden” järjestelmätraktoreita 70-luvun alussa. Deutzin INtrac tuli markkinoille vuonna 1972. INtracissa ohjaamo oli sijoitettu eteen. Työkoneita voitiin kiinnittää eteen, päälle ja taakse. Ohjaamon alla sijaitseva moottori oli varsin vaikeasti tavoitettavissa. INtrac oli saatavissa sekä takavetoisena että nelivetoisena. Ensimmäisenä esitellyn INtrac 2002:n tekniikka perustui malliin 5006, josta olivat peräisin mm. moottori, vaihteisto ja vetävä etuakseli. Nelivetomallissa oli hydrostaattinen ohjaus.

Isompi INtrac 2005 esiteltiin vuodelle 1974. Siinä sai ensiesittelynsä Deutzin 5-sylinterinen moottori (80 hv). Linden 2-nopeusalueinen hydrostaattinen voimansiirto mahdollisti 40 km/h nopeuden, mutta hukkasi paljon tehoa. Vetävä etuakseli oli peräisin kilpailevalta järjestelmätraktorivalmistajalta Kramerilta. Pienemmästä mallista poiketen pyörät olivat yhtä suuret (pienet) molemmissa päissä ja ohjaamo oli täydellisesti 2-paikkainen. Pian ensiesittelyn jälkeen väri muuttui vaalean vihreäksi ja rinnakkaismalliksi tuli 6-sylinterinen 2006 (116 hv).

Vuonna 1974 korvattiin 2002 nelisylinterisellä 2003:lla (60 hv). Ohjaamoa oli parannettu mm. melutason alentamiseksi. Vahvistetulla vaihteistolla ja hydrauliikalla varustettu versio 2003 GI oli suunnattu kunnallistekniseen käyttöön.

Vuonna 1978 maalattiin vanteet hopeisiksi muiden mallien tavoin. Vaihteisto muuttui päävaihteiden osalta synkronoiduksi. 9. vaihteen avulla huippunopeus voitiin nostaa 30 km/h:iin. Ohjaamo tehtiin sivulle kipattavaksi huollon helpottamiseksi. 2003:n rinnalle tuli 70-hevosvoimainen 2004.

INtrac 2004 säilyi tuotannossa vuoteen 1988 saakka. Viimeisten mallien uutuuksia olivat 40 km/h nopeus ja etujarrut.

Tekniset tiedot
MalliDeutz INtrac 2002Deutz INtrac 2003Deutz INtrac 2003Deutz INtrac 2004Deutz INtrac 2004Deutz INtrac 2005Deutz INtrac 2006
MerkkinimiDeutzDeutzDeutzDeutzDeutzDeutzDeutz
Maahantuotu SuomeenEiEiEiEiEiEiEi
Vuodet1972-741974-781978-791978-871987-881974-751975-75
Moottorin tyyppiF3L 912F4L 912F4L 912F4L 912F4L 912F5L 912F6L 913
Sylinteriluku/Turbo/välijäähd.3444456
Iskutilavuus cm32827376837683768376847106128
Syl. halk. x iskun pituus mm100×120100×120100×120100×120100×120100×120102×125
Nimellisteho hv/kierr. DIN51/230060/230060/215070/230070/230080/2500116/2500
Vaihteita8+48+28+4 (9+4)8+4 (9+4)8+4 (9+4)2+22+2
Synkronoituja8-8 (9)8 (9)8 (9)hydrost.hydrost.
Nopeudet nimellisk.2,1-25,02,1-25,02,1-25,02,1-25,02,8-30,00-400-40
Maksiminopeus km/h2525/3025/302530/40--
Hydrauliikan tuotto l/min27.339.6-47---
Nostolaitehydrauliikkamek.mek.mek.mek.mek.mek.mek.
Nostovoima kg2100, ed. 11701900, ed. 10002400, ed. 10002400, ed. 10002400, ed. 1000--
Voiman ulosotto540/1000540/1000540/1000540/1000540/1000540/1000540/1000
Jarrutrumpuj.rumpuj.rumpuj.rumpuj.rumpuj.rumpuj.rumpuj.
Ohjausmek./hydrost.mek./hydrost.mek./hydrost.hydrost.hydrost.hydrost.hydrost.
Kääntöymp. halk. m takaveto88-----
Kääntöymp. halk. m neliveto10.69.49.4-10--
Eturenkaat takaveto7,50-167,50-16-----
Eturenkaat neliveto7.50-187.50-1810.5-2010.5-2010.5-2012.5-2014.5-24
Takarenkaat takaveto12,4-3212,4-32-----
Takarenkaat neliveto12.4-3212.4-3216.9-3016.9R3016.9R3012.5-2014.5-24
Paino kg takaveto25102830-----
Paino kg neliveto2690320034503500363039004950
Korkeus cm250250250250250265265
Pituus cm (takaveto/neliveto)425425425440440440490
Akseliväli cm (takaveto/neliveto)215/220215/220220220220225225
Umpinainen ohjaamoxxxxxxx
Ryömintävaihteistolisäv.lisäv.lisäv.lisäv.lisäv.--
Polttoainesäiliö l-878787/8482--
Vääntö Nm/kierr. DIN---235/1600230/1600--
Suunnanvaihtaja-----xx