Siirry pääsisältöönSiirry hakuun
Siirry sivupalkkiinSiirry alaosaan

Fahr GT 130

Valmistaja
Mallit
Fahr GT 130
Vuodet
1955-57
Esittely

Fahr lähti mukaan saksalaiseen muoti-ilmiöön valmistamalla vuonna 1955 kevyen työkoneenkantajan. Fahrin versiossa moottori oli etuakselin päällä. Etupään ja takapään yhdisti yksi neliöputki, jonka sisällä kardaani, ohjausakseli ja sähköt kulkivat. Mallimerkinnän GT 130 mukaisesti Güldnerin valmistama moottori oli 1,3-litrainen ilmajäähdytteinen diesel teholtaan 17 hv. Vaihteisto oli kilpailijoita edistyksellisempi. ZP:n 12+12 -suunnanvaihtajavaihteistosta löytyi sopiva vaihde joka työhön. Voiman ulosotto ja nostolaite olivat vakiona perässä, lisävarusteena keskellä. Menestys jäi kilpailijoitakin vaatimattomammaksi: vain 14 GT:tä valmistui.

Tekniset tiedot
MalliFahr GT 130
MerkkinimiFahr
Maahantuotu SuomeenEi
Vuodet1955-57
Moottorin tyyppiGüldner 2 LD
Sylinteriluku/Turbo/välijäähd.2
Iskutilavuus cm31304
Syl. halk. x iskun pituus mm85×115
Nimellisteho hv/kierr. DIN17/2000
Vääntö Nm/kierr. DIN65/1700
Vaihteita12+12
Suunnanvaihtajamek.
Nopeudet nimellisk.0,8-19,6
Hydrauliikan paine bar260
Nostolaitehydrauliikkamek.
Nostovoima kg690
Voiman ulosotto576
Jarrutrumpuj.
Ohjausmek.
Kääntöymp. halk. m takaveto7.3
Eturenkaat takaveto5.50-16
Takarenkaat takaveto8-32
Paino kg takaveto(1550)
Korkeus cm(167)
Pituus cm (takaveto/neliveto)382
Akseliväli cm (takaveto/neliveto)235
Polttoainesäiliö l26