Siirry pääsisältöönSiirry hakuun
Siirry sivupalkkiinSiirry alaosaan

IMT 574-590

06IMT577
75IMT575
79IMT579
87IMT577
87IMT577ohjaamo
87IMT577nopeudet
06IMT577
75IMT575
79IMT579
87IMT577
87IMT577ohjaamo
87IMT577nopeudet
Valmistaja
Mallit
IMT 575, IMT 575/578, IMT 576, IMT 579, IMT 585, IMT 577
Vuodet
1983-
Esittely

IMT:n lisenssisopimus MF:n kanssa päättyi vuonna 1968. IMT:lle jäi oikeudet MF 35:een ja 65:een perustuviin traktoreihin, 6+2-voimansiirtoon ja esikammiodieseleihin. Merkittävää oli kuitenkin se, että IMT sai myös oikeudet MF 175:n perusrakenteeseen ja moottoriin.

Ensimmäiset mallit 175:n tekniikkaan perustuvat mallit olivat 1970-luvun alkupuolella 574 ja sen nelivetomalli 576. Siitä parannettu kehitelmä oli länsimarkkinoille esitelty nelivetomalli 579. 579:ssä neliveto kytkeytyi automaattisesti luiston ylittäessä 5 %, kuljettaja ei nelivetoa pystynyt kytkemään lainkaan. Ilmeisesti järjestelmässä oli kuitenkin ongelmia, koska myöhemmin siirryttiin kytkettävään nelivetoon. Ohjauspyörässä oli kallistussäätö. Muita samaan sarjaan kuuluvia malleja olivat 575, 578 ja 585. Mallien keskinäiset erot perustuivat taka/nelivetoisuuteen, mekaaniseen/hydrostaattiseen ohjaukseen, nostovoimaan ja vaihteistoon, joka osassa mallistoa oli IMT:n itse 6+2:n pohjalta kehittämä osittain synkronoitu 10+2. 578 poikkesi 575:stä vain nostolaitteen apusylinterin osalta.

Vuonna 1983 mallistoa karsittiin ja esiteltiin taka- ja nelivetoinen 577, jonka MF 500-sarjaa muistuttava muotoilu oli sama kuin pienemmissä uutuuksissa. 577:ssä tehoa oli nostettu parilla hevosvoimalla (70 DIN/77 SAE). Vaihteisto oli 10+2. Vuonna 1989 esiteltiin turboahdetut 585 ja 590, joissa oli tehoa 85 hv. Jälkimmäisessä oli vaihteita 16+4. 2000-luvulla tarjolla oli vain 577, joka oli saatavissa sekä perinteisellä että uudella muotoilulla.

Tekniset tiedot
MalliIMT 575IMT 575/578IMT 576IMT 579IMT 585IMT 577
MerkkinimiIMTIMTIMTIMTIMTIMT
Maahantuotu SuomeenEiEiEiEiEiEi
Moottorin tyyppiA4.236A4.248A4.248S 44AA4.248S 44A
Sylinteriluku/Turbo/välijäähd.444444
Iskutilavuus cm3386040604060406040604060
Syl. halk. x iskun pituus mm98,4×127101×127101×127101×127101×127101×127
Nimellisteho hv/kierr. DIN72SAE/225070/225070SAE/225075SAE/200080SAE/225070/2000
Vääntö Nm/kierr. DIN257/1200273/1300273/1300268/1300280/1300272/1300
Vaihteita6+2/12+46+2/12+46+26+212+410+2
Pikavaihde-/mek.-/mek.--mek.-
Nopeudet nimellisk.3,4-22,83,3-23,13,3-23,14,0-282,6-22,82,1-29,5
Hydrauliikan tuotto l/min22,7+3022,7+3322,7+3322,7+3322,7+3022,7+33
Nostolaitehydrauliikkamek.mek.mek.mek.mek.mek.
Nostovoima kg15001500/21001500210015002100
Voiman ulosotto720/ajo720/ajo720/ajo540/ajo720/ajo540/ajo
Jarrutöljyk. levyöljyk. levyöljyk. levyöljyk. levyöljyk. levyöljyk. levy
Ohjaushydrost.hydrost.hydrost.hydrost.hydrost.hydrost.
Eturenkaat takaveto7.50-167.50-16--7.50-167.50-16
Takarenkaat takaveto13.6-3613.6-36--13.6-3618.4-30
Paino kg takaveto(2350)(2743/2967)--(3010)3370
Korkeus cm(182)(181)(181)(181)(182)268
Pituus cm (takaveto/neliveto)352398398399352398/424
Akseliväli cm (takaveto/neliveto)221222223223221222
Polttoainesäiliö l11090909011090 (110)
Eturenkaat neliveto--9.5-249.5-24-9.5-24
Takarenkaat neliveto--18.4-3018.4-30-18.4-30
Paino kg neliveto--(3390)(3418)-3635
Vuodet-----1983-
Synkronoituja-----4
Melutaso dB-----85
Umpinainen ohjaamo------/x
Ryömintävaihteisto-----lisäv.