Allis-Chalmers 170-185




Sen jälkeen, kun 190-mallit oli esitelty vuonna 1964, alkoivat pienemmät mallit näyttää pahoin vanhentuneilta. Kulmikkaita One-Seventy ja One-Eighty -malleja saatiin kuitenkin odottaa vuoteen 1967 asti. Maskissa ei ollut isoveljen poikkiripoja. Mallimerkintä One-Seventy kertoi mallin olevan läheistä sukua edeltävälle D17:lle. Perä ja 28″ pyöräkoko olivat samoja kuin edeltäjässä. One-Eightyn voimansiirto oli enemmänkin sukua isommalle One-Ninetylle. Vaihteita oli 8+2 hydraulisella pikavaihteella, jota voitiin käyttää myös hydraulisena kytkimenä. Varsinainen ajokytkin oli varustettu keraamisella levyllä. Myös One-Seventyn bensamoottori oli vanha, mutta kierroslukua oli lisätty. One-Eightyn dieselversion moottori oli uusi 6-sylinterinen 2800-malli. One-Seventyyn ei dieseliä omasta valikoimasta löytynyt ja valinta oli Perkins A4.236. Ohjaus oli edeltäjistä poiketen hydrostaattinen. Hydraulisen voimanoton kytkennän sai lisävarusteena.
Vuonna 1970 esiteltiin Crop Hustleriksi kutsutut mallit 175 ja 185. Näissä moottoritehoa oli lisätty. Ulkonäössä oli uutta musta raidoitus ja oranssinen maski. Samat ulkonäköuudistukset tulivat myös malleihin 170 ja One-Eighty, jonka mallimerkintä säilyi jostakin syystä kirjainmuodossa.
| Malli | Allis-Chalmers One-Seventy | Allis-Chalmers One-Seventy Diesel | Allis-Chalmers 175 | Allis-Chalmers 175 Diesel | Allis-Chalmers 175 Diesel | Allis-Chalmers One-Eighty | Allis-Chalmers One-Eighty Diesel | Allis-Chalmers 185 Diesel |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Merkkinimi | Allis-Chalmers | Allis-Chalmers | Allis-Chalmers | Allis-Chalmers | Allis-Chalmers | Allis-Chalmers | Allis-Chalmers | Allis-Chalmers |
| Maahantuotu Suomeen | Ei | Ei | Ei | Ei | Ei | Ei | Ei | Ei |
| Vuodet | 1967-73 | 1967-73 | 1973-76 | 1970-70 | 1971-80 | 1969-70 | 1967-73 | 1970-81 |
| Moottorin tyyppi | G226 | 4.236 | G226 | 4.236 | 4.248 | G2500 | 2800 | 2800 |
| Sylinteriluku/Turbo/välijäähd. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 6 | 6 | 6 |
| Iskutilavuus cm3 | 3707 | 3860 | 3707 | 3860 | 4060 | 4344 | 4933 | 4933 |
| Syl. halk. x iskun pituus mm | 101,6×114,3 | 98,4×127 | 101,6×114,3 | 98,4×127 | 101×127 | 95,25×101,6 | 98,4×108 | 98,4×108 |
| Nimellisteho hv/kierr. VOA | 54,1/1800 | 54/1800 | 60,9/1800 | 62,5/2000 | 62,5/2000 | 65,2/2000 | 64/2000 | 74,9/2200 |
| Vaihteita | 8+2 | 8+2 | 8+2 | 8+2 | 8+2 | 8+2 | 8+2 | 8+2 |
| Pikavaihde | hydr. | hydr. | hydr. | hydr. | hydr. | hydr. | hydr. | hydr. |
| Nopeudet nimellisk. | 3,2-21,4 | 3,2-21,4 | 3,2-22,1 | 3,2-22,1 | 3,2-22,1 | 3,7-23,5 | 3,7-23,5 | 3,2-25,9 |
| Hydrauliikan tuotto l/min | 69.3 | 69.3 | 77 | 77 | 77 | 37.9 | 37.9 | 75.7 |
| Hydrauliikan paine bar | 138 | 138 | - | - | - | 138 | 138 | - |
| Nostolaitehydrauliikka | mek. | mek. | mek. | mek. | mek. | mek. | mek. | mek. |
| Voiman ulosotto | 540 | 540 | 540 | 540 | 540 | 540 | 540 | 540 (1000) |
| Jarrut | kuivat levyj. | kuivat levyj. | kuivat levyj. | kuivat levyj. | kuivat levyj. | kuivat levyj. | kuivat levyj. | kuivat levyj. |
| Ohjaus | hydrost. | hydrost. | hydrost. | hydrost. | hydrost. | hydrost. | hydrost. | hydrost. |
| Kääntöymp. halk. m takaveto | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 |
| Eturenkaat takaveto | 6.00-16 | 6.00-16 | 6.50-16 | 6.50-16 | 6.50-16 | 6.00-16 | 6.00-16 | 7.50-16 |
| Takarenkaat takaveto | 14.9-28 | 14.9-28 | 16.9-28 | 16.9-28 | 16.9-28 | 14.9-28 | 14.9-28 | 16.9-28 |
| Paino kg takaveto | (2594) | (2698) | (2899) | (2688) | (2688) | (2912) | (2952) | (3044) |
| Korkeus cm | (171) | (171) | (172) | (172) | (172) | (212) | (212) | (195) |
| Pituus cm (takaveto/neliveto) | 381 | 381 | 381 | 381 | 381 | 401 | 401 | 401 |
| Akseliväli cm (takaveto/neliveto) | 243 | 243 | 243 | 243 | 243 | 252 | 252 | 252 |
| Polttoainesäiliö l | 70 | 70 | 70 | 70 | 70 | 93 | 93 | 93 |
| Melutaso dB | 91 | 93 | 91 | 93 | - | - | - | 96 |
| Nimellisteho hv/kierr. SAE | - | 60/1800 | - | - | 69/2000 | - | 71/2000 | 83/2200 |
- Valmistajan muita koneita
- Uusimmat artikkelit






