Case IH Puma 125-210






Keväällä 2007 esiteltiin Case IH Puma-sarjan mallit 165-210 ja syksyllä 125-155. Mallisarjojen nimeämistapa poikkesi vastaavista New Holland-sarjoista, sillä isompia Puma-malleja vastasi T7000-sarja, mutta pienemmät olivat NH:lla T6000-sarjaa. Puma-sarjalla korvattiin Case IH:lla ikääntynyt MXM-sarja.
Puman moottorit olivat 6,7-litraisia neliventtiilitekniikalla ja sähköohjauksella varustettuja Iveco NEF:ejä. Vääntömomentin nousut olivat 37-47 % eli hyvin korkeat. Lisäteho-ominaisuus oli käytössä vaihteesta 16 alkaen eli maantienopeuksissa tai voiman ulosottoa käytettäessä.
Voimansiirto oli otettu edeltäjästä. Perusvaihteisto oli 6-portaisella pikavaihteella varustettu 18+6-vaihteinen SemiPowershift, jossa aluevaihde vaihdettiin sähköisesti ja vaihdeautomatiikka toimi yhden alueen sisällä. Kalliimpi vaihteisto ja 165:stä lähtien vakiovaihteisto oli FullPowerShift, jossa veto ei katkennut aluevaihteen vaihtuessa. Liikkeellelähtövaihde oli ohjelmoitavissa. 50 km/h ja 40 km/h Eco -versioissa oli eteen yksi vaihde enemmän. Lisävaihde sai voimansa suoraan moottorilta ohi päävaihteiston. Suuremmissa malleissa oli Suomessa vakiona ryömintä, jolloin vaihteita oli 29+12.
Hydrauliikassa oli säätötilavuuspumppu tuotoltaan 113-150 l/min. Nostovoimaa oli 8257-8647 kg. Ulkopuolisen hydrauliikan sähköventtiilit olivat lisävaruste. Hydrauliikkalohkoja sai tarvittaessa 8 kappaletta (4 taakse ja 4 keskelle). Etuakselilla oli hammaslukko, joka kytkeytyi automaattisesti pois käännettäessä pyöriä. Malleissa 165-210 oli 50 km/h versiossa uusi aktiivinen etuakselin jousitus, joka mukautti jousituspaineen vaihteen vaihtoihin, jarrutuksiin, suunnanvaihtoon, maaston vaihteluun ja nostolaitetyökoneiden vaikutukseen.
Ohjaamo oli perusrakenteeltaan sama kuin Maxxumeissa ja varustettu koko kyljen kokoisilla lasiovilla. Hallintalaitteet poikkesivat vastaavista New Hollandeista. Mittarit oli keskitetty Magnumin ja CVX:n tapaan oikeaan etupilariin. Melutasoksi ilmoitettiin mallista riippuen 69,6-70 dB. Vakiovarustukseen sisältyi mm. ilmastointi ja ilmajousitettu istuin. Lisävarusteena sai NH:lla Fast Steerina tunnetun pikaohjauksen nimellä Turn Assist.
| Malli | Case IH Puma 125 | Case IH Puma 140 | Case IH Puma 155 | Case IH Puma 165 | Case IH Puma 180 | Case IH Puma 195 | Case IH Puma 210 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Merkkinimi | Case IH | Case IH | Case IH | Case IH | Case IH | Case IH | Case IH |
| Maahantuotu Suomeen | Kyllä | Kyllä | Kyllä | Kyllä | Kyllä | Kyllä | Kyllä |
| Vuodet | 2007-2011 | 2007-2011 | 2007-2011 | 2007-2011 | 2007-2011 | 2007-2011 | 2007-2011 |
| Moottorin tyyppi | NEF | NEF | NEF | NEF | NEF | NEF | NEF |
| Sylinteriluku/Turbo/välijäähd. | 6TI | 6TI | 6TI | 6TI | 6TI | 6TI | 6TI |
| Iskutilavuus cm3 | 6728 | 6728 | 6728 | 6728 | 6728 | 6728 | 6728 |
| Syl. halk. x iskun pituus mm | 104×132 | 104×132 | 104×132 | 104×132 | 104×132 | 104×132 | 104×132 |
| Nimellisteho hv/kierr. ISO | 126(152)/2200 | 141(167)/2200 | 155(167)/2200 | 167(204)/2200 | 182(218)/2200 | 197(234)/2200 | 213(238)/2200 |
| Maksimiteho hv/kierr. ISO | 138(163)/2000 | 152(178)/2000 | 168(178)/2000 | 180(215)/2000 | 200(234)/2000 | 212(241)/2000 | 223(242)/2000 |
| Vääntö Nm/kierr. ISO | 593/1400 (620/1600) | 643/1400 (678/1600) | 690/1400 (748/1600) | 774/1400 (874/1600) | 844/1400 (938/1600) | 860/1400 (965/1600) | 866/1400 (984/1600) |
| Vaihteita | 18+6 | 18+6 | 18+6 | 18+6 | 18+6 | 18+6 | 18+6 |
| Synkronoituja | 18+6 | 18+6 | 18+6 | 18+6 | 18+6 | 18+6 | 18+6 |
| Pikavaihde | 6-port./ powershift | 6-port./ powershift | 6-port./ powershift | powershift | powershift | powershift | powershift |
| Suunnanvaihtaja | hydr. | hydr. | hydr. | hydr. | hydr. | hydr. | hydr. |
| Nopeudet nimellisk. | 2,4-38 | 2,4-38 | 2,2-38 | 2,0-40,4(50,0) | 2,0-40,4(50,0) | 2,0-40,4(50,0) | 2,0-40,4(50,0) |
| Maksiminopeus km/h | 40 (51) | 40 (51) | 40 (51) | 40 (50) | 40 (50) | 40 (50) | 40 (50) |
| Hydrauliikan tuotto l/min | 113 | 113 | 113 | 120 (150) | 120 (150) | 120 (150) | 120 (150) |
| Hydrauliikan paine bar | 210 | 210 | 210 | 215 | 215 | 215 | 215 |
| Nostolaitehydrauliikka | sähk. | sähk. | sähk. | sähk. | sähk. | sähk. | sähk. |
| Nostovoima kg | 8257 | 8257 | 8257 | 8647 | 8647 | 8647 | 8647 |
| Voiman ulosotto | 540/750/1000 | 540/750/1000 | 540/750/1000 | 750/1000 | 750/1000 | 750/1000 | 750/1000 |
| Jarrut | öljyk. levy | öljyk. levy | öljyk. levy | öljyk. levy | öljyk. levy | öljyk. levy | öljyk. levy |
| Ohjaus | hydrost. | hydrost. | hydrost. | hydrost. | hydrost. | hydrost. | hydrost. |
| Kääntöymp. halk. m neliveto | 10.9 | 10.9 | 10.9 | 12.2 | 12.2 | 12.2 | 12.2 |
| Eturenkaat neliveto | 16.9R28 | 16.9R28 | 16.9R28 | 480/70R28 | 480/70R28 | 600/65R28 | 600/65R28 |
| Takarenkaat neliveto | 20.8R38 | 20.8R38 | 20.8R38 | 580/70R38 | 580/70R38 | 650/65R42 | 650/65R42 |
| Paino kg neliveto | 6150 | 6250 | 6300 | 7500 | 7500 | 7700 | 7700 |
| Korkeus cm | 305 | 305 | 305 | 304 | 304 | 310 | 310 |
| Pituus cm (takaveto/neliveto) | 482 | 482 | 482 | 492 | 492 | 492 | 492 |
| Akseliväli cm (takaveto/neliveto) | 279 | 279 | 279 | 288 | 288 | 288 | 288 |
| Polttoainesäiliö l | 300 | 300 | 300 | 410 | 410 | 410 | 410 |
| Melutaso dB | 70 | 70 | 70 | 69.6 | 69.6 | 69.6 | 69.6 |
| Umpinainen ohjaamo | x | x | x | x | x | x | x |
| Etuakselin lukko | hammasl. | hammasl. | hammasl. | hammasl. | hammasl. | hammasl. | hammasl. |
| Tasausp. lukkoautomatiikka | x | x | x | x | x | x | x |
| Ilmajousitettu istuin | x | x | x | x | x | x | x |
| Ilmastointi | x | x | x | x | x | x | x |
| Ajotietokone | x (ilman tutkaa) | x (ilman tutkaa) | x (ilman tutkaa) | x (ilman tutkaa) | x (ilman tutkaa) | x (ilman tutkaa) | x (ilman tutkaa) |
| Ryömintävaihteisto | lisäv. | lisäv. | lisäv. | lisäv. | lisäv. | lisäv. | lisäv. |
- Valmistajan muita koneita
- Uusimmat artikkelit






