International 634

Doncasterin tehtaan lippulaiva oli vuonna 1968 B-614:n seuraajaksi esitelty 634, jonka teho oli nostettu 66 hevosvoimaan DIN. Moottori oli Englannissa valmistettu 4,6-litrainen esikammiodiesel, joka antoi huipputehonsa 1600 kierroksella. Moottorin perusrakenne oli peräisin USA:ssa 1930-luvulla kehitetystä bensamoottorista ja siinä oli vain 3 runkolaakeria ja kuivat sylinteriputket. 13″ kytkinlevy oli keraaminen. Vetovarsitunnustelu oli lainattu amerikkalaisista IH-malleista. Hydrauliikka oli aikanaan varsin tehokas, tuotto oli 39 litraa minuutissa ja nostovoimaakin oli 2300 kg. Teknisesti 634 oli siis varsin kehittynyt antiikkista moottoria lukuun ottamatta. Osa hienouksista, kuten hydrostaattinen ohjaus ja ajokytkimestä riippumaton voiman ulosotto olivat kuitenkin Suomessa lisävarusteita. 634 oli Suomessa varustettu Horsma-ohjaamolla. SAE-tehoksi ilmoitettiin Suomessa 78 hv/1800 r/min. 634:stä oli myös harvinaiseksi jäänyt nelivetomalli, jonka nelivetotekniikan toimitti County.
| Malli | International 634 |
|---|---|
| Merkkinimi | International |
| Maahantuotu Suomeen | Kyllä |
| Vuodet | 1968-72 |
| Moottorin tyyppi | BD-281 |
| Sylinteriluku/Turbo/välijäähd. | 4 |
| Iskutilavuus cm3 | 4600 |
| Syl. halk. x iskun pituus mm | 105×133 |
| Nimellisteho hv/kierr. DIN | 66/1600 |
| Vääntö Nm/kierr. DIN | 305/1200 |
| Vaihteita | 8+2 |
| Nopeudet nimellisk. | 2,8-25,6 |
| Maksiminopeus km/h | 28.7 |
| Hydrauliikan tuotto l/min | 39.3 |
| Hydrauliikan paine bar | 141 |
| Nostolaitehydrauliikka | mek. |
| Nostovoima kg | 2286 |
| Voiman ulosotto | 540 |
| Jarrut | kuivat levyj. |
| Ohjaus | mek. |
| Kääntöymp. halk. m takaveto | 7,16 jarrulla |
| Eturenkaat takaveto | 7,50-16 |
| Takarenkaat takaveto | 13,6-38 |
| Paino kg takaveto | (2940) |
| Korkeus cm | (175) |
| Pituus cm (takaveto/neliveto) | 352 |
| Akseliväli cm (takaveto/neliveto) | 220 |
| Polttoainesäiliö l | 77.3 |
- Valmistajan muita koneita
- Uusimmat artikkelit






